Zelená cykloturistická trasa tvoriaca okruh v krásnom prostredí a cyklistov zároveň prevedie celým Terchovským chotárom. Trasa nie je síce najdlhšia, no sú naj značné prevýšenia a tak sa radí k tým naročnejším. Trasa začína v lokalite Panská Lúka na križovatke s cykloturistickou trasou č. 2405. Prvé kilometre sú ideálne pre rozjazd, trasa vedia častami Terchovej po asfaltovej ceste až do lokality Vyšní Repáňovci, kde sa začína okruh. My odporúčame si zvoliť okruh smerom na Šípkovú, stúpania na nej sú menej strmé, no rozhodnúť sa musí každý sám. V Šípkovej sa nachádza križovatka so žltou cykloturistickou trasou č. 8429, zelená odbáča doprava a pomaly začína stúpať. I asfaltový povrh sa pomaly stráca a mení sa na lesnú cestu. Miernym stúpaním sa dostáva do lokality Smrekovci, kde prudko odbáča doľava. Zároveň je tu ďalšia križovatka cykloturistických trás, tentokrát žltá trasa č. 8450. Zelená trasa odtiaľto pokračuje zvlneným terénom popod vrch Pupov až na lúky nad obce Zázrivá. V týchto miestach odbáča doľava a následne klesá do obce, časti Dolina. Tu odbočí doľava a znova trasa stúpa lesnou cestou až ku križovatke cykloturistických trás, kde sa opäť stretáva s trasou č. 8450.

Odmenou za dlhé stúpanie sú krásne výhľady. Nachádza sa tu lavička a pekné odpočinkové miesto.

okruh terchovskym chotarom mapa
Po krátkom oddychu trasa pokračuje ďalej smerom k hrebeňu Vojenného, konkrétne prichádza do lokality Kýčerka. Od Kýčerky trasa prechádza krásnym zvleným terénom s mnohými výhľadmi až ku Kováčke, kde ju križuje ďalšiu žltá trasa, teraz je č. 8449. Z Kováčky už viac menej trasa iba klesá, najprv mierne a následne prudšie cez lokalitu Šmehýlovci naspäť do Vyšných Repáňovcov.

Farba: zelená
Evidenčné číslo: 5477
Dĺžka (km): 22 km
Prevýšenie: 781/712 m (pozor uvádza sa smere popisu trasy)
Náročnosť / Určenie: REKREA (ľahké) - MTB TRASY
Povrchy: asfalt, poľná cesta, lesná cesta