Krátka ale náročná cykloturistická trasa spájajúca cyklotrasy v oblasti Terchovej s Bystrickou dolinou. Trasa začína v lokalite Káčerovci, ktorá leží nad miestnou časťou Terchovej – Hornou Tižinou, na križovatke viacerých cykloturistických trás. Odtiaľto vedie na sever spolu so žltou cyklotrasou č. 8449. Z východiska čaká cyklistov stúpanie po lesných cestách, ktoré sú bohužiaľ vo veľmi zlom stave, až do lokality Pod Vojenným. Tu sa nachádza križovatka cyklotrás, naša ide doľava a trasa č. 8449 doprava. My pokračujeme po zelenej cykloturistickej trase už po dobrých lesných cestách do osady Koštúrovci, kde sa nachádza ďalšia križovatka cyklotrás.

terchova kacerovci nova bystrica mapa

Začína tu žltá trasa č. 8455. Za Koštúrovcami sa však kvalita lesných ciest opäť zhoršuje, na bicykli však nie je na väčšine úsekov problém prejsť. Postupne sa trasa dostáva cez bývalú osadu Ďuráškovci až do Skaličnej doliny. Odtiaľto pokračuje ďalej po kvalitnej spevnenej lesnej ceste do obce Nová Bystrica, kde končí na križovatke cyklotrás – na Kysuckej, resp. Bystrickej cyklomagistrále.

Farba: zelená
Evidenčné číslo: 5437
Dĺžka (km): 8,5 km
Prevýšenie: 174/327 m (pozor uvádza sa smere popisu trasy)
Náročnosť / Určenie: REKREA (ľahké) - MTB TRASY
Povrch: asfalt, spevnená cesta, lesná cesta